დეცენტრალიზაციის სტრატეგიის (2019-2025) პროექტი – ბოლო სამუშაო ვერსია

წინა სტატია

სტრატეგია მომზადებულია საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მიერ.

რას ითვალისწინებს დეცენტრალიზაციის სტრატეგია:

1. შესავალი ………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
2. არსებული ვითარების ზოგადი მიმოხილვა და გამოწვევები …………………………………………………… 3
3. სტრატეგიული მიმართულებები …………………………………………………………………………………………… 7
4. სტრატეგიის განხორციელების პრინციპები ……………………………………………………………………………. 8
5. საშუალოვადიანი ხედვა 2025 წლისთვის ……………………………………………………………………………… 10
6. სტრატეგიის მიზნები და ამოცანები …………………………………………………………………………………….. 10
6.1. სტრატეგიული მიზანი 1 – თვითმმართველი ერთეულის როლის გაზრდა საჯარო
საქმეების მნიშვნელოვანი ნაწილის მოგვარებაში…………………………………………………………………….10
ამოცანა 1.1: თვითმმართველი ერთეულების მიერ კანონით მინიჭებული
უფლებამოსილების სრულყოფილი განხორციელების უზრუნველყოფა …………………………….11
ამოცანა 1.2: სუბსიდიარობის პრინციპზე დაყრდნობით ადგილობრივი
თვითმმართველობის უფლებამოსილებათა გაზრდა …………………………………………………………..13
6.2. სტრატეგიული მიზანი 2 – ადგილობრივი თვითმმართველობის უზრუნველყოფა
შესაბამისი მატერიალური და ფინანსური რესურსებით………………………………………………………….15
ამოცანა 2.1: ადგილობრივი თვითმმართველობის საკუთარი შემოსულობების
თანმიმდევრული ზრდის ხელშეწყობა …………………………………………………………………………………15
ამოცანა 2.2: სახელმწიფო რესურსების განაწილების მექანიზმების გაუმჯობესება……………..16
6.3. სტრატეგიული მიზანი 3 – სანდო, ანგარიშვალდებული, გამჭვირვალე და შედეგზე
ორიენტირებული თვითმმართველობის ჩამოყალიბება ………………………………………………………….17
ამოცანა: 3.1 ადგილობრივ დონეზე მართვისა და ხარისხიანი მომსახურების მიწოდების
ეფექტიანი და ინოვაციური სისტემების დანერგვა……………………………………………………………….17
ამოცანა 3.2: გამჭვირვალობისა და ანგარიშვალდებულების მაღალი სტანდარტის დანერგვა
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….21
ამოცანა 3.3: ადგილობრივი თვითმმართველობის მიერ გადაწყვეტილებების მიღებისა და
განხორციელების პროცესში მაღალი ხარისხის ჩართულობის ხელშეწყობა ………………………..22
7. SWOT ანალიზი …………………………………………………………………………………………………………………… 23
8. შედეგების ინდიკატორები …………………………………………………………………………………………………… 27
9. განხორციელებისა და მართვის მექანიზმი ……………………………………………………………………………. 28
10. ანგარიშგება, მონიტორინგი და შეფასება ……………………………………………………………………………. 29

იხილეთ სტრატეგიის პროექტი სრულად

შედარებისთვის: იხილეთ სტრატეგიის პროექტის წინა ვერსია

ასევე, შეგიძლიათ, გაეცნოთ ექსპერტების შეთავაზებას ფისკალური და ქონებრივი დეცენტრალიზაციის ძირითადი მიმართულებების შესახებ

მსგავსი სიახლეები
ფოთში მდინარე რიონის მთავარი არხის კალაპოტს ნატანი გრუნტისგან, დალექილი უბნებისა და მცენარეებისაგან გაწმენდენ და რკინაბეტონის
მთავრობის განკარგულებით, მაღალმთიანი დასახლებების განვითარების ფონდიდან მუნიციპალიტეტებისთვის 4.5 მილიონი ლარი გამოიყოფა. ყველაზე მეტი თანხა საჩხერის
სტატიის გაგრძელება ჩვენი სურვილი და მოწოდებაა, რომ საქართველოში ყველა დასახლებულ პუნქტში ისწავლებოდეს ქართული ფოლკლორი და
სტატიის გაგრძელება პრემიერმინისტრის მამუკა ბახტაძის განცხადებით, საქართველოს მთავრობა პარლამენტს საკანონმდებლო ინიციატივით მიმართავს, 12 მაისი ყოვლადწმინდა
წინა სტატია საქართველოს გაერთიანებული წყალმომარაგების კომპანიამ ქალაქ ზუგდიდში წყალმომარაგებისა და წყალარინების მიმდინარე პროექტების ფარგლებში, დაზიანებულ
სტატია მომზადებულია რადიო "ათინათის" მიერ "საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველოს“ კვლევაში აღნიშნულია, რომ მუნიციპალიტეტების ტერიტორიაზე სახელმწიფო
ადგილობრივი ბიუჯეტების სიმწირის გამო მუნიციპალიტეტებში 60 ახალ საბავშვო ბაღს ინფრასტრუქტურის სამინისტრო ააშენებს. ამის შესახებ საქართველოს
ტელეკომპანია "მაესტრო" ტელეკომპანია "მაესტროს" ეთერში კოალიციის "ადგილობრივი თვითმმართველობისა და დემოკრატიისათვის" წევრმა, კოკა კიღურაძემ დეცენტრალიზაციის სტრატეგიის
ზაფხულის ბოლოს ბათუმს თანამედროვე სტანდარტების, 3 400 მაყურებელზე გათვლილი სპორტული კომპლექსი ექნება. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს
2018 წლის 7 ნოემბერს, ევროპის საბჭოს ადგილობრივ და რეგიონულ ხელისუფალთა კონგრესის 35-ე სესიაზე, მიღებულ იქნა რეკომენდაცია საქართველოში ადგილობრივი და რეგიონული დემოკრატიის შესახებ ანგარიშის საფუძველზე. იხილეთ დოკუმენტი ინგლისურად
წინა სტატია საქართველოს პარლამენტის რეგიონული პოლიტიკისა და თვითმმართველობის კომიტეტმა საქართველოს მთავრობის მიერ საკანონმდებლო ინიციატივის წესით
სტატიის გაგრძელება "ოპტიმალ გრუპმა" შესყიდვების სააგენტოში გორის მერიას დავა მოუგო და ის ტენდერი გააუქმებინა, რომლის
4 საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტს, რომელიც ანაკლიის პორტის პროექტს 400 მილიონი დოლარით აფინანსებს, მთავრობასთან რვაპუნქტიან მოთხოვნებთან
სრულ მხარდაჭერას ვუცხადებთ ანაკლიის კონსორციუმს, რომ მან თავისი საინვესტიციო ვალდებულების შესრულლება შეძლოს, - ამის შესახებ
%d bloggers like this: