სსიპებ-სა და ა(ა)იპ-ებში გზააბნეული ქუთაისის მერია

471
ქუთაისის მერიამ ოთხი მცდელობის მიუხედავად ვერ გაარკვია აქვს თუ არა უფლება ისეთი სამსახური შექმნას, რომელიც მოქალაქეებს მშენებლობის ნებართვაზე ფასიან მომსახურებას გაუწევს. არქტიტექტურის სამსახურის გაუქმების შემდეგ, მერიამ ხან ა(ა)იპი, ხანაც კი სსიპი დააფუძნა, თუმცა, სასურველ მიზანს მაინც ვერ მიაღწია. რაც მთავარია, სამსახურის უფუნქციობას მერია მას შემდეგ ხვდება, რაც საკითხი საკრებულოზე გააქვს და დეპუტატებიც ერთხმად უჭერენ მხარს. ამის შესახებ ქუთაისი პოსტი წერს.

ბოლო ასეთი შემთხვევა 17 ივლისის სხდომაზე მოხდა, როცა მერიამ სსიპ-ად გადაკეთებული არქიტექტურის ა(ა)იპ-ი ისევ გააუქმა, მიზეზად კი ის დაასახელა, რომ ასეთი სსიპის დაფუძნების უფლება მხოლოდ ბორჯომის მუნიციპალიტეტს აქვს. არადა, წინა სხდომაზე მერიის იურისტი, ირაკლი გიორგაძე აცხადებდა, რომ სსიპ-ის შემნის უფლებას, რომელიც მშენებლობაზე ფასიან ნებართვებს გასცემდა და ამით ბიუჯეტიც ისარგებლებდა, “თვითმმართველობის კოდექსის” 156 მუხლში შეტანილი ცვლილება იძლეოდა.

ამავე მიზეზით დააფუძნა მერიამ ერთი წლის წინ არქიტექტურის ააიპი, თუმცა, მოგვიანებით გაარკვია, რომ არასამეწარმეო, არაკომერციულ იურიდიულ პირს ფასიანი მომსახურების გაწევის უფლება არ ჰქონდა. სწორედ ამის შემდეგ გადაწყვიტა მისი სსიპ-ად გადაკეთება, მაგრამ ცოტა ხანში ისევ აღმოჩნდა, რომ მუნიციპალიტეტს არც ამ ცვლილების განხორციელების უფლება ჰქონდა. სამი კვირის შემდეგ მერიას შეცდომის მეორედ აღიარება მოუწია და დაფუძნებული სსიპ-ი ისევ გააუქმა.

მერიაში ახლა ამბობენ, რომ არქიტეტქურისა და ურბანული დაგეგმარების მიმართულებით ისევ არასამეწარმეო არაკომერციული იურიდიული პირი (ა(ა)იპი) იმუშავებს, თუმცა, მას ფასიანი მომსახურების გაწევის უფლება არ ექნება. შესაბამისად, კვლავ შეუსრულებელი რჩება მთავარი ამოცანა, რომ ა(ა)იპ-მა თავად მოიზიდოს საკუთარი სახსრები და ბიუჯეტის ფულზე არ იყოს დამოკიდებული.
ისევ შეეცდება თუ არა მერია საკითხის გადაწყვეტას გაუთვლელი ნაბიჯებით, ჯერჯერობით, უცნობია.


ა(ა)იპ – არასამეწარმეო (არაკომერციული) პირი არის განსაზღვრული მიზნის მისაღწევად შექმნილი, საკუთარი ქონების მქონე, ორგანიზებული წარმონაქმნი, რომელიც თავისი ქონებით დამოუკიდებლად აგებს პასუხს და საკუთარი სახელით იძენს უფლებებსა და მოვალეობებს, დებს გარიგებებს და შეუძლია სასამართლოში გამოვიდეს მოსარჩელედ და მოპასუხედ. მისი მიზანია არასამეწარმეო საქმიანობა.

სსიპ – საჯარო სამართლის იურიდიული პირი არის შესაბამისი კანონით, საქართველოს მთავრობის დადგენილებით ან კანონის საფუძველზე სახელმწიფო მმართველობის ორგანოს ადმინისტრაციული აქტით შექმნილი, საკანონმდებლო და სახელმწიფო მმართველობის ორგანოებისაგან განცალკევებული ორგანიზაცია, რომელიც სახელმწიფოს კონტროლით დამოუკიდებლად ახორციელებს პოლიტიკურ, სახელმწიფოებრივ, სოციალურ, საგანმანათლებლო, კულტურულ და სხვა საჯარო საქმიანობას.